Når heltinnen din skriver bok

Noen ganger leser man bøker bare fordi du føler at du kjenner personen. Selv om den personen er en karakter på tv. 

Talking as fast as I can - From Gilmore girls to Gilmore girls- Lauren Graham.jpgEn sånn karakter for meg, jeg er sikker på jeg finner flere hvis jeg leter, er Lorelai Gilmore aka Lauren Graham. Serien Gilmore Girls gikk fra 2000-2007. I den tidsperioden gikk jeg fra å være elleve til å bli 18 år gammel. Det er en ganske komprimert og viktig del av livet ditt, så jeg vil si at jeg har vokst opp med Gilmore Girls. Jeg og mamma så ofte på serien sammen. Derfor måtte jeg lese selvbiografien hennes: «Talking as fast as I can – from Gilmore Girls to Gilmore Girls»

Nå skal det sies at jeg hadde mest til felles med datteren til Lorelai, Rory, aka Alexis Biedel, den litt introverte bokormen som gjerne hadde med seg ei bok uansett hvor hun var.

Dere skjønner det sikkert allerede, men jeg kan jo advare dere alikevel: dette blir ikke en objektiv bokanmeldelse. Jeg elsket boken!

Boken er full av livsvisdom skrevet på en morsom måte, og det er bare å henge med i svingene for poengene kommer kjapt og gæli. Livsvisdom som dette:

ti“I guess what I’m saying is, let’s keep lifting each other up. It’s not lost on me that two of the biggest opportunities I’ve had to break into the next level were given to me by successful women in positions of power. If I’m ever in that position and you ask me, “Who?” I’ll do my best to say, “You” too. But in order to get there, you may have to break down the walls of whatever it is that’s holding you back first. Ignore the doubt—it’s not your friend—and just keep going, keep going, keep going.”

Vi følger Graham helt fra hun starter som skuespiller til hun har siste produksjonsdag på den nye Gilmore girls – serien – A year in the life. Hun snakker til deg direkte gjennom boken, og derfor vil jeg anbefale alle å lese lydboken, og ha Graham på øret i fire timer og 38 minutter vil du ikke angre på, men kanskje ha boka ved siden av deg, for hun snakker om en del bilder som er viktig for historien.

Dette er boken for deg som vil se bak scenen på Gilmore Girls eller som rett og slett er interessert i å høre hvordan man blir ei anerkjent skuespillerinne uten å bli sugd inn i Hollywood fullstendig.

One thought on “Når heltinnen din skriver bok

  1. Les også Someday someday maybe romanen til Lauren Graham eller våpenhandleren av Hugh Laurie en av mine helter

Legg igjen en kommentar

