Koselig fantasy

Barnebøker kan være fine selv om du må innse at du snart er voksen.

For å gjøre det litt mer voksent kan man lese engelske barnebøker. En av dem som skriver fine barnebøker er Neil Gaiman.

«Fortunately the Milk» handler om en far som går ut for å kjøpe melk sånn at ungene hans kan få frokostblanding. Mamma er ikke hjemme. Det tar en stund før far kommer tilbake og han har en fantastisk historie som forklarer hvorfor det tok så lang tid. Den har både pirater og tidsreiser i seg.

Fortunatly the Milk - Neil Gaiman
Bildekilde: http://www.goodreads.com/book/show/17349203-fortunately-the-milk

There was only orange juice in the fridge, nothing else that you could put on cereal, unless you think that ketchup or mayonnaise or pickle-juice will be nice on your Toastios, which I do not (…)

Jeg er ikke noe fantasy fan, men dette var faktisk en ganske morsom bok
. Jeg har lest en del av Neil Gaiman før og dette er akkurat sånn han bruker å skrive. Forunderlig og lekent, med noe alvor i bunn.  Og selv om realisten i meg lurer på hva som egentlig skjedde mens faren var borte, får man ta barnebøker for det de er.

Fortunatly the Milk

_________________________________________________________________

Denne bokanmeldelsen ble veldig kort, så jeg tenkte jeg gi dere en liten bonus: Neil Gaimans «Blueberry girl» lest av forfatteren selv. Dette var mitt første møte med Neil Gaiman.

 

 

 

Ha en fin bokhelg!

One thought on “Koselig fantasy

Legg igjen en kommentar

